Moje povolání? Interiérový designer v IKEA. Práce snů!

Když se koukám k ostatním kolegyním blogerkám, občas mi příjde, že se s tím, kdo co dělá, dělají trochu drahoty. Jakoby to bylo takové jakési tajemství. Ale každý má svoje důvody. A já vám tady o sobě neříkám skoro nic, tak jsem se rozhodla to změnit! I já jsem si teda dlouho říkala, jestli to prozradit, nebo ne a co vy vlastně na to? Ale je to součást mě, mého života a toho, co miluju a co dělám, jak a proč. A tak to sem prostě patří. Já jsem navíc na svou práci moc pyšná, dělám svou práci snů. Jsem interiérový designér v IKEA.


Nebudu vám tady popisovat ten dojemný příběh, jak jsem IKEA milovala od patnácti a tak jsem se rozhodla, že jednoho dne... Ale samozřejmě to takhle bylo :D Měla jsem ohromné štěstí, že v době, kdy jsem byla přijatá, nebylo třeba vzdělání nebo zkušenosti, ale talent. Prošla jsem několika koly výběrového řízení, kde jsem musela ze sebe vysypat mimo jiné půdorys bytu, koláže na dané téma, kde vidím sebe sama za pět let a třeba co by o mně řekla nejlepší kamarádka, kdyby jí teď zavolali. Většinu v angličtině. Měla jsem tehdy více štěstí než rozumu a šla si za svým snem, riskla to a ono to vyšlo. A po pár leté přestávce jsem měla štěstí znovu, vesmír mi přál a dostala jsem stejnou práci v IKEA tady v Oslu.

Co vlastně dělám? Lidé si často myslí, že navrhuji nábytek nebo vytvářím katalog nebo něco podobného. No, na to si budu muset ještě pár let počkat. A navíc se to všechno děje ve Švédsku. Ale o tom třeba jindy :) Já pracuji přímo v obchodním domě. Moje pozice se od klasického "interiérového designéra" řekla bych dost liší, protože jsem takový kutil Tim. Nejvíce bych to přirovnala asi k designérům z televizních show jako je bydlení je hra. Část práce se odehrává na všemožných meetinzích a za počítačem, velká část se ale odehrává v monterkách s vrtačkou, štětkou a metrem v ruce. Co si vymyslím, to si taky většinou vytvořím a postavím. A hlavně, ženský, nakupovat v IKEA 5 dní v týdnu, nemuset stát fronty a platit? Sen!

A tady moje poslední práce, maličký multifunkční pokoj (ty mi jdou nejlíp, haaha:)


 A to je to, co na mojí práci miluju! Nikdy to není nuda, pokaždé je to něco jiného, nového, zajímavého a vždycky je to kreativní. Samozřejmě máme milion pravidel, ale i ta jsou pro mě výzva. Protože být kreativní v rámci pravidel, není to vlastně to, o čem je i běžný život? Vždycky máme rozpočet, víme, kdo tam bude bydlet, víme, co se nám líbí a víme, co zase ne. Máme koníčky, sny, přání. A podle toho si to doma zařídíme. A úplně stejně to funguje v IKEA.

Mohla bych tady psát ještě desítky odstavců, ale už toho nechám :D Pokud vás ale moje práce zajímá nebo chcete vědět něco více ze zákulisí nebo prostě o tom, co dělám, určitě mi dejte vědět do komentářů! Moc ráda vám na všechno odpovím a slibuju, budu se snažit být stručná! :)

Chtěli byste o mé práci vědět něco víc? Ptejte se!

A pro ty, co došli až sem, bonusová fotka z prvního dne v práci :D (kvalita 0, ale co!)


Tak zase brzy čau!




39 komentářů

  1. A je to venku!! :) Barb, smekám před tebou, tvoje povolání je prostě cool!!! A už se těším na tvé rady pro náš nový byt :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, je to tak! Je to venku :D A s vašim bytem vám moc ráda poradím ;) Už se těším!

      Vymazat
  2. Ano,chcem vediet viac..ja pracujem v obchode s nabytkom,tiez riesim vystavenie a dekoracie nabytku,no v ovela mensej forme ako ty v ikea..preto ti zavidim ☺Tu som sa našla,v tejto praci,lutujem,ze som nesla na VS architektura

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mého názoru architektura a interiérový design jsou dvě rozdílné věci, to už radši nějaký kurz interiérového designu, pokud tě baví tato práce! A co by tě více zajímalo? Něco konkrétního? :)

      Vymazat
  3. Super job! Platí slušně?
    Ikeu můžu a ty jejich bytečky a pokojíčky vždy procházím s myšlenkou, jak je to všechno promyšlený! A už , kdo za tím je Tedy aspoň v Oslo :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě to nedělám sama :D Jsme tým a každý má na starosti nějakou oblast. Ono se to nezdá, ale je to hodně práce. Náš obchodní dům je poměrně malý, ale obrovsky navštěvovaný, takže velká část naší práce je udržovat pokojíčky stále krásné a svěží a funkční :)

      A k platu :D Platí dobře, já si stěžovat nemůžu! Navíc IKEA nabízí spoustu benefitů pro zaměstnance, takže i když třeba nástupní plat nemusí být super mega, je toho tolik okolo, že to ráda přijmeš :)

      Vymazat
  4. Ty jo, tak to je uzasny, to by me taky bavilo! Super teda je myslim, ze nemusis resit klienty jako klasicky designer, coz je nekdy umeni. Teda aspon myslim ze je to vyhoda jinak lidi je kolem urcite taky dost :-D. A bytecek je bozi, tohle me prave na Ikea nejvic bavi, je to umeni zaridit maly prostor, ale kdyz se to vychyta, je radost tam zit. A rolety jsou fakt vtipny :-). Taky klidne houst a vice prosim ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Šárko! Já se přiznám, že jsem se vydala na sólo dráhu interérového designéra na pár měsíců a neměla jsem na to nervy :D Bylo to před x lety a měla jsem pocit, že lidé u nás na to nejsou připravení. Pokaždé to bylo to samé, chceme všechno, nechceme platit skoro nic, ale chceme, aby to bylo super stylové, funkční, na míru atd. Pracovala jsem na pár projektech, byla to zábava a super zkušenost, ale vím, že to není nic pro mě. Mě mnohem více baví lidi učit, vysvětlovat, jak by to mělo být a pak už je to na nich. Tam jsem se našla a tam je moje role. A tak je to tak trochu i v IKEA, učíme lidi, jak si to doma udělat, a je to pak už na nich :)

      Vymazat
  5. Baru super! Vzdycky si v IKEA rikam, kdo jim to tam asi takhle čančá, tak teď už se můžu chlubit, že takovýho člověka znám:D Jinak s tím povoláním na blozích mi přijde, že když to souvisí s tématem blogu, tak se to píše, když ne, tak si to člověk nechává pro sebe. A chápu to. Ne všechna blogová témata jsou běžnými lidmi jaksi pochopena, slušně řečeno:D Mě zařizování bude výhledově čekat a děsím se toho, protože na to nemám vůbec buňky, takže bude zajímavé hledání kompromisu "nechat to na někom, kdo tomu orzumí a zároveň nepřijít na buben!" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karol, máš samozřejmě pravdu. Ale nakonec ať to s blogem souvisí nebo ne, je to na každém, jak se cítí. Já s článkem dlouho váhala. Ale jak jsem doma nemocná a práce mi chybí, tak jsem šla do toho :D Pokud s bytem potřebujete pomoct, určitě se mi ozvi! Když mi pošles plán/půdorys do mejlu a nějaké požadavky, určitě se na to ráda kouknu a aspoň vám řeknu svoje myšlenky :) Já si díky tomuhle blogoporadenství teď našla super kamarádku :D

      Vymazat
  6. Tak to je fakt práce SNŮ! To by mě taky bavilo. Já si vždycky představuju kdo jim to tam takhle zdobí a vymýšlí :D teď už to víme! Ráda se dozvím víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale není to jen zdobení, to pozor! Je to taky dřina :D Skončila jsem třeba už i v nemocnici, protože jsem vyměňovala světlo a udělala chybu a dostala pecku elektřinou :)

      Vymazat
  7. Ja som to tušila :D
    Lebo to vidno i na tom Vašom bytíku. Chválim, chválim!!!

    OdpovědětVymazat
  8. Jé, to je fakt dream job. Vždycky jsem si říkala, jaký štěstí mají lidi, co tohle dělají.

    OdpovědětVymazat
  9. Baví mě číst o lidech, co umí jít štěstí na proti. Super článek, ráda se sem vracím (a do IKEA vlastně taky)...

    OdpovědětVymazat
  10. Úžas !
    :-))))))))
    Kója podľa môjho gusta :-)
    Niektoré veci mám, niektoré zamýšľam kúpiť .
    To rohové kreslo je geniálne !
    PS : Mám od januára tiež nové obzory, len sa to vybavuje pomaly, potom prezradím :-)

    Gratulujem a držím moc palce !

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná práce v úžasném prostředí... a ze zákulisí piš cokoliv :))) .... moc se těším...

    OdpovědětVymazat
  12. oooh to je vážně dream job!Hned jsem se inspirovala tou šedou roletkou....uz visí!!! :) Děkuju moc!!! :) Teším se na každý Tvůj nový článek, fotku, cokoliv...super.....Petra :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! Inspirovat, to je takové moje tajné poslání :)

      Vymazat
  13. Inak mas pravdu s tym, ze kto co na blogoch robit je akoby tabu tema. Ja som uprimne taka ista, nikdy som na blogu nepovedala co robim aj ked vo firme o tom vedia, a nemal by s tym nikto problem ale neviem :) pride mi to take strasne odhalujuce :) ale ked to takto citam ako u teba je to cool a verim, ze aj moja praca by prisla ludom zaujimava. Inak, mna napadlo mate niekde z centraly nakazane, ako maju priestory vyzerat ci si to mozete urobit same?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. IKEA je úžasná v tom, že zákazník je na prvním místě a všechno děláme pro něj. Takže samozřejmě máme nějaká centrální pravidla jako různé styly a podobně, ale potom se hodně zajímáme o to, jak lidi žijí, co potřebují, jaké jsou jejich sny, jak doopravdy žijí. A potom se snažíme na to reagovat, aby pokojíčky a všechny nabídky byly pro opravdové lidi, ne jen showroom sám pro sebe, ve kterém nikdo vlastně nemůže bydlet. V tom, jak produkty v rámci těch pravidel zkombinujeme a jak vše vyřešíme, to je ale jen na nás a je to taková zábava!! :)

      Vymazat
  14. tak to gratuluji k tak hezké, kreativní práci. já vždy obdivuji ty malé dokonale zařízené pokojíky v ikea.
    musíš být hodně šikovná!:)
    DanyLoveLife

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj, hura konecne niekto kto pracuje v ikei na normalnej pozicii :D ja sa prave presla vyberkom na visual merchendisera-mala by som mat na starosti vsetko okrem prave tych pokojickov-panely,doplnky,nabytok ako taky..chcem sa spytat ako vnimas tuto poziciu pretoze samozrejme na pohovore ju opisuju ako kreativnu, v time, 30%navrhovanie za pc,70% praca v terene..je to naozaj tak, da sa na tom naozaj kreativne vysantit alebo v reale sa jedna "len" o to kde bude ulozena paleta so svieckami alebo ci su zoradene taniere? Nerada by som sa totizto nasla len pri takychto cinnostiach, to mi pride ako praca v akomkolvek obchode a ked uz budem v ikei hladam nieco "viac" :)
    Vdaka za odpoved
    Marika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :) Upřímně, práce visual marchendisera je více technická než ta moje. To ti říkám narovinu. ALE! Je tam spousta kreativní práce. Všechny produkty, které musíš umístit na prodejní plochu, mají vždy i tu výstavní část. Někdy je to jen podukt samotný, ale obvykle je to kombinace produktů, různé koláže a tak. No a potom samozřejmě pokud jsi byla v IKEA tak víš, že tam nejsou jen regály. V každém oddělení jsou inspirativní části, kde jsou takové skoro pokojíčky, koordinace produktů. Je složité to vysvětlit, pokud to nevidíš nebo opravdu neznáš :D Práce visual merchandisera není tolik kreativní jako interiérového desigéra, ale je pořád dost kreativní. Musíš ale IKEA milovat, jinak si samozřejmě vždycky něco najdeš :) Kdybys chtěla vědět více detailů nebo něco konkrétního, napiš mi na e-mail ananasbarb@gmail.com :) Doufám, že se rozhodneš dobře, já můžu IKEA všem jen doporučit!

      Vymazat
  16. Gratuluji k takové práci! Doufám, že se jednou se svou taky takhle budu moct pochlubit :)

    OdpovědětVymazat
  17. Jak to, že se k tomu dostávám až teď? Nějak mi to uniklo:) Nádhera a krásně sepsáno a popsáno. Moje kamarádka blogerka teď do Ikey nastupuje na podobnou pozici v Ostravě, tak se těším, co bude vyprávět.) A jinak blogerky a jejich povolání, já o něm na blogu píšu skoro furt, ale spíš mám pocit, že to nikoho moc nezajímá a svěřovat se s novými projekty baví jen mě:))

    OdpovědětVymazat
  18. Jééééé! A ja jsem si vzdycky rikala, kdo to asi tvori ty hezky pokojicky... a ze by me to taky urcite bavilo! :) Super!

    OdpovědětVymazat
  19. skvělý post:) musím říct, že by mě tahle práce hodně bavila:) jako malá jsem si kreslila své vlastní domy, pokoje a nábytek. Ale, všechno je jinak a já se vydala jiným směrem:) Přeci jen bych alespoň jeden den chtěla dělat to, co ty!
    a ten pokojíček se ti povedl:) s klidem bych v něm dokázala být každou volnou chvilku:)
    http://of-goldbook.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Jak se tato pozice jmenuje přesně a jak se k ní v ČR nejlépe dostat, prosím? :)

    OdpovědětVymazat
  21. Baví mě číst, že se někomu v práci líbí :) Fakt gratuluju k vysněnému zaměstnání. Kdyby mohlo víc lidí dělat co je baví, myslím, že by bylo kolem víc usměvavých nenapruzených obličejů.
    U nás poblíž ikeu nemáme, tak mi ani žádných 5 dní v týdnu na nakupování neschází :P Nebo jen nevím, o co přicházím.

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, můžu se zeptat, jakou školu potřebuješ na tuhle práci a zda na ni potřebuješ také vysokou školu ? Děkuji za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
  23. Dobry den Barb ;) od malicka miluji cancani a dekorovani ... kdyz jsem byla starsi, vystridala najem v nekolika bytech a na kazdem jsem kreativne vyradila ;) mam dobrou praci,ale chtela bych se zivit jako interierovy designer... zkratka chci delat neco kvuli cemu budu rano rada vstavat ;) zacala jsem studovat 2 letou skolu interieriveho designu... jeste mi zbyva rok... myslim,ze jsem dobra spise v samotne realizaci... neporadila byste mi kde sehnat praci? ;) Dekuji,preji pekny den Martina (marti.nka@icloud.com)

    OdpovědětVymazat
  24. Ahoj, zrovna se chystam napsat motivacni dopis prave na tuto pozici ve Francii. No a tak jsem si rekla ze nez zacnu psat tak si zjistim vice informaci ... no a narazila jsem na vas blog ;-) Kdyby jste mela poradit kamaradce, ktera se zajima o tuto pozici, co by jste ji rekla? Dekuji

    OdpovědětVymazat
  25. Ahoj, máš opravdu úžasné zaměstnání, zrovna před chvílí jsem si četla o tom, kdy změnit zaměstnání a při pohledu na to tvoje si říkám, že bych opravdu měla vykročit ze své komfortní zóny a začít hledat takovou práci, která mě bude doopravdy bavit a naplňovat.

    OdpovědětVymazat
  26. Je vidět, že v tom máte opravdu vycvičený cit a jde vám to. Já jsem se vždycky chtěla zajímat o interiérový design , ale bohužel jsem na to nikdy neměla dostatek času. Nicméně bych si od vás ráda nechala poradit při naší nastávající rekonstrukci. Pomohla byste?

    OdpovědětVymazat
  27. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  28. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  29. Ahoj, jmenuji se Nira. Byl jsem ve vztahu s Andersonem roky, ale rozešel se se mnou. Snažil jsem se, co jsem mohl, abych ho dostal zpět, ale bylo to marné. Opravdu jsem ho chtěla zpátky kvůli lásce, kterou k němu chovám. O všechno jsem ho prosil, sliboval, ale odmítl. Vysvětlil jsem svůj problém své přítelkyni a ona mi navrhla, abych se obrátil na sesilatele kouzel, který by mi mohl pomoci seslat kouzlo a přivést ho zpět. Přestože jsem na kouzla nikdy nevěřil, nezbylo mi nic jiného, než to zkusit. Tak jsem poslal e-mail sesilateli kouzel a on mě ujistil, že do tří dnů bude vše v pořádku a můj bývalý se mi vrátí. Kupodivu se to stalo druhý den kolem 16. hodiny. Můj bývalý mi zavolal, za všechno se omluvil a řekl, že mě chce zpátky, protože mě tak miluje. Byla jsem tak šťastná a vrátila se k němu. Začali jsme spolu zase šťastně žít. Slíbil jsem každému, koho znám, kdo má problém se vztahem, že ho odkážu na jediného skutečného a mocného kouzelníka, který mi pomohl s mým problémem. Pokud potřebujete jeho pomoc, můžete mu poslat e-mail na babawalewiseman01@gmail.com. Nabízí různé druhy kouzel, včetně milostných kouzel, kouzel ztracené lásky, rozvodových, manželských, svazujících, zlomových, vyhoštění milované osoby z minulosti, povyšovacích kouzel, ukojovacích kouzel a léku na jakékoli nemoci, kterými trpíte. Kontaktujte ho pro trvalé řešení jakéhokoli problému, který byste mohli mít.
    přes babawalewiseman01@gmail.com WhatsApp +2348136951551

    OdpovědětVymazat